چرم الگانت چیست؟ آشنایی کامل با چرم الگانت

چرم الگانت چیست؟

چرم الگانت چیست؟ چرم ماده ای است که قرن‌ها با اشکال گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است و در صنایع گوناگون مانند: صنایع پوشاک، مبل‌سازی، کیف و کفش و… از آن استفاده می‌شود. یکی از زیباترین، ظریف‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین نوع چرم، چرم الگانت است. این نوع چرم به دلیل زیبایی، دوام، ماندگاری و بافت منحصر به فرد آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چرم الگانت یا شبرو یکی از انواع چرم‌های طبیعی باکیفیت و مرغوب موجود در بازار می‌باشد. در واقع این چرم از بهترین و بالا‌ترین لایه پوست به دست می‌آید و به همین علت به عنوان یک چرم خاص و بسیار با کیفیت محسوب می‌شود که در برابر خراش و آسیب مقاوم است. در تولید چرم الگانت اغلب از پوست گاو، بز یا گوسفند استفاده می‌کنند. پوست‌ها به گونه‌ای انتخاب می‌شود که عاری از هر گونه زخم یا لکه علامت یا نقض باشد تا در نهایت محصول نهایی پاک و زیبا باشد.

چرم الگانت در اغلب موارد با مدهای لوکس و لاکچری و گران قیمت همراه بوده است. زیبایی این نوع چرم در بافت خاص و منحصر به فرد آن مستتر است که هم جذاب و چشم‌ نواز می‌باشد و هم پیچیده و خاص است. کیفیت این چرم آن را به یک انتخاب محبوب برای انواع لوازم جانبی و اکسسوری مانند کیف و  اجزای کیف چرم، کفش و کمربند تبدیل کرده است. همچنین در مبلمان لوکس و صندلی‌ها هم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هر فضایی را شیک، ظریف و جذاب کند.

ویژگی چرم الگانت چیست؟

ویژگی چرم الگانت

  • یکی از مهم‌ترین مزایای چرم الگانت دوام و ماندگاری آن است. به دلیل اینکه در مراحل پردازش و دباغی این نوع چرم را در برابر سایش و پاره شدن مقاوم می‌کنند، در نتیجه بهترین گزینه برای افرادی است که به صورت مداوم از محصول چرم خود استفاده می‌کنند. چون احتمال خراش و آسیب به آن کمتر و به حداقل ممکن رسیده است.
  • ویژگی مهم دیگر این چرم همان‌گونه که گفته شد، بافت منحصر به فرد آن است که مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است. سطح صاف و براق آن دارای یک کیفیت لمسی است که آن را خاص و مجلل کرده است و در هر محصولی که استفاده می‌شود به آن محصول زیبایی و پیچیدگی خاصی می‌بخشد و نگاه‌های تحسین برانگیز هر فردی را سمت خود جلب می‌کند.
  • چرم الگانت، از لطافت و نرمی خاصی برخوردار بوده، اما در عین حال اهاردار، سفت، محکم و انعطاف‌پذیر هم نیز می‌باشد. بنابراین این موارد سبب می‌شود تا چرم طبیعی الگانت جزء یکی از بهترین و مناسب‌ترین انواع چرم برای ساخت کیف و کفش، صنعت پوشاک، انواع رومبلی‏‏‌ها و صندلی و… محسوب شود و طرفداران زیادی را داشته باشد.
  • از آنجایی که بافت این چرم ارگانیک و طبیعی می‌باشد، با گذشت زمان زیباتر و جشم‌نوازتر می‌شود و جلوه و شکوه خاصی به این نوع چرم می‌بخشد.
  • اما چون چرم الگانت از میزان کشسانی بسیار کمی برخوردار است، زمانی‌که در جهت عرض آن را می‌کشید خیلی کم کش می‌آید.

بیشتر بدانید: مقایسه و بررسی تفاوت‌های چرم گاو و گاومیش

نحوه مراقبت و نگهداری از چرم الگانت

نحوه مراقبت از چرم الگانت

همان‌طور که می‌دانید چرم به عنوان یک ماده طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد که اگر این کار را به درستی انجام دهید با گذشت زمان چرم شما نه تنها خراب و فرسوده نمی‌شود بلکه زیباتر هم می‌شود.

نکات مهمی که برای مراقبت از چرم باید رعایت کنید:

اگر چرم خود را تازه خریداری کرده‌اید، در همان روزهای اول، لازم نیست که چرم خود را تمیز کنید. اما با گذشت زمان 100درصد نیاز به تمیز کردن و مراقب دارد. به همین دلیل شما می‌توانید یک یا دو بار در ماه برای از بین بردن گرد و غبار روی آن از جاروبرقی یا یک برس نرم و یا پارچه تمیز استفاده کنید. همچنین یک یا دو بار در سال هم برای تمیز کردن کامل آن، از کف تکه‌های صابون که در آب گرم هم‌زده شده و یا از انواع بهترین روغن‌ها برای محصولات چرم طبیعی موجود در بازار استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان چرم را از تماس با آب محفوظ نگه دارید. همچنین از صابون نواری، صابون زین، شوینده‌های خانگی یا محصولات شیمیایی اجتناب کردهو استفاذه نکنید چون باعث آسیب به چرم می‌شود. این چرم را دربرابر تابش مستقیم نور خورشید، گرمای بیش از حد و اشیای برنده و تیز قرار ندهید.

جهت مطالعه بیشتر: چگونه چرم خشک را نرم کنیم؟

تفاوت چرم الگانت با چرم فلوتر

تفاوت چرم الگانت با چرم فلوتر

در تولید محصولات چرمی، چرم الگانت و چرم فلوتر جزء پرکاربردترین چرم‌ها محسوب می‌شوند. نکته قابل توجه این است که این دو نوع چرم شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارند، بطوریکه در بعضی مواقع در تشخیص آن‌ها از هم با مشکل مواجه می‌شویم و آسان نیست.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین کشورهای تولید کننده محصولات چرمی

روش تشخیص چرم الگانت از چرم فلوتر:

چرم الگانت چیست

  1. چرم الگانت سطح کاملاً صاف و یکدستی دارد، بطوریکه وقتی روی آن دست می‌کشید هیچ‌گونه برآمدگی بر روی آن حس نمی‌کنید. درحالی که چرم فلوتر با اینکه سطح صافی دارد، اما برجستگی های ملایم و کمی نیز روی آن احساس می‌شود که همین موضوع سبب شده که ظاهری دانه دانه‌ای را داشته باشند.
  2. دانه دانه بودن چرم فلوتر باعث شده که مورد پسند برخی مصرف‌کنندگان قرار نگیرد و چرم الگانت با توجه سطح صاف آن مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.
  3. به دلیل اینکه چرم فلوتر نسبت به چرم الگانت از ماندگاری و مقاومت بیشتری برخوردار است همین امر باعث شده که محصولاتی که با چرم فلوتر تولید می‌شود دارای ماندگاری و طول عمر مفید بیشتری باشند.
  4. همچنین چون چرم‌های الگانت از زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار است، در تولید محصولات چرمی لوکس بیشتر از این نوع چرم استفاده می‌شود که باعث شده از نظر قیمتی در مقایسه با چرم فلوتر گران‌تر باشد.

کیف و کفش R&W

کلام آخر

ما در این مقاله با موضوع چرم الگانت چیست؛ سعی کردیم شما را با اصطلاح چرم الگانت و ویژگی‌های آن و تفاوت آن با چرم فلوتر آشنا کنیم. گفتیم که چرم الگانت از پوست گاو یا بز به دست می‌آیند، در میان انواع چرم‌های طبیعی بسیار مرغوب هستند و به دلیل داشتن سطح صاف و یکدست خود، لطافت و نرمی شگرف و فوق‌العاده، جزء مناسب‌ترین و بهترین انواع چرم برای تولید محصولات چرمی محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =